Program
    Sâmbătă 10:00 - 16:00
    Duminică - Închis

Tratamentul endodontic

Tratamentul endodontic sau tratamentul de canal este o succesiune de proceduri terapeutice care are ca rezultat final eliminarea infectiei de la nivelul pulpei dentare si protejarea zonelor decontaminate de alte agresiuni microbiene.

Este indicat in cazul infectiilor pulpare sau cand se considera ca o viitoare infectie a pulpei dentare este inevitabila.In asemenea situatii, tratamentul de canal este necesar pentru a salva dintele si a preveni complicatiile ce ar putea aparea in tesuturile periapicale.

Tratamentul endodontic se efectueaza sub anestezie locala. Medicul dentist poate izola dintele tratat cu ajutorul unui dispozitiv numit diga. Aceasta va mentine campul operator uscat si curat pe tot parcursul procedurii si va scadea riscul inghitirii accidentale de ace endodontice sau solutii de irigare.

PFără ajutorul microscopului, tratamentul endodontic se desfășoară orbește, bazându-ne doar pe sensibilitatea noastră tactilă, iar singura cale de a vedea în interiorul canalului este prin intermediul radiografiei retroalveolare sau tomografiei computerizate. De asemenea, problemele întâmpinate, cum ar fi calcificările, pragurile, acele rupte, perforațiile pot fi doar simțite și rareori rezolvate fără vizualizarea lor directă. Cu ajutorul microscopului în schimb, orice problemă aflată în porțiunea dreaptă accesibilă a canalului radicular, poate fi vizualizată, adresată și, în final, putem oferi un prognostic mult mai bun.

Microscopul endodontic ne oferă o vizibilitate mult mai bună asupra câmpului operator.

Asta înseamnă că imaginea oferită de microscop este foarte mărită și foarte clară. Culorile sunt bine evidențiate. Un dinte nu este doar alb. Prezintă mai multe nuanțe: de gri, alb, alb opac sau gălbui. Fiecare culoare poate fi asociată cu un simptom respectiv cu o cauză. Cel mai frecvent, la microscop, retratăm dinții, adică efectuăm retratamente endodontice. Asta înseamnă că dintele a fost tratat în prealabil endodontic iar tratamentul a eșuat. Foarte des este asociat cu o durere, cu o infecție și pacientul se prezintă la cabinet pentru tratarea acelui simptom. De fapt, noi refacem tratamentul endodontic.

• Endodontia rotativa utilizeaza instrumentar electronic pentru a realiza tratamentele de canal.
  • Micromotorul foloseste ace rotative din nichel titan (NiTi), un material de cinci ori mai flexibil decat otelul inoxidabil, dar si mai rezistent. Datorita flexibilitatii putem accesa si cele mai curbe canale, fara a realiza perforatii sau praguri, ceea ce ar duce la esecul tratamentului. In acest fel, tratamentul de canal devine o procedura mult mai rapida si mai predictibila.

Cu ajutorul tehnologiilor moderne, tratamentele de canal ar trebui sa nu mai sperie pacientii, ci sa fie realizate intr-un timp relativ scurt, fara durere si fara complicatii, pentru ca este cel mai bun tratament conservator cu scopul de a salva un dinte afectat.